Jestem studentką trzeciego roku na kierunku strategicznego zarządzania przedsiębiorstwem w Wyższej Szkole Zarządzania i Bankowości w Krakowie. Choć kierunek ten może wydawać się z początku właściwy jedynie dla umysłów ścisłych, nic bardziej mylnego! Od zawsze cechował mnie umysł humanistyczny, lekkie pióro, jak również swoboda wypowiedzi. Nie straszne mi były gramatyka, ortografia, stylistyka czy wypracowania szkolne. Język polski od zawsze pojawiał się w kręgach moich zainteresowań, jakimi są książki i sztuki teatralne, dlatego jest mi tak bardzo bliski.
Lekcji z języka polskiego udzielam od 2021 roku. Uczę dzieci i młodzież szkolną. W pracy z moimi uczniami kieruje się empatią i otwartą głową pełną innowacyjnych pomysłów i rozwiązań. Stawiam sobie za cel stworzenie atmosfery pełnej poczucia bezpieczeństwa i zrozumienia, tak by uczeń chciał się przede mną otworzyć i nie krępował się podczas wspólnej pracy. Jestem świadoma istotności porządnego wytłumaczenia zawiłych rzeczy prostym językiem, indywidualnego podejścia oraz otwartości w pracy z dziećmi i młodzieżą, tak by każda nowa umiejętność była z łatwością przyswajana przez uczących się. W trakcie lekcji korzystam z materiałów własnych, arkuszy i zadań dostarczonych przez ucznia oraz tablic Internetowych do pracy w czasie rzeczywistym. Jest dla mnie ważne, aby moi uczniowie lubili przychodzić na zajęcia i nie bali się zadawać pytań. Na zajęciach kładę nacisk na dobre zrozumie przez ucznia proponowanych zadań i zagadnień, jak również na szczegółowe omawianie lektur, właściwych form budowania wypowiedzi pisemnych czy ustnych. To co jest dla mnie najważniejsze w nauczaniu to odpowiedni kontakt z uczniem i tak nawiązana relacja, że uczeń sam chce przychodzić na zajęcia i na nich pracować. Uwielbiam współpracę z młodzieżą, oglądanie ich rozwoju, ich „wzrostu” w budowaniu pewności siebie. Moim celem w pracy z uczniem jest dotrzeć do niego w najbardziej przystępny i efektywny sposób, ponieważ tak naprawdę każdy uczeń jest inny i wymaga innego podejścia. Najbardziej zależy mi aby moi uczniowie polubili się z językiem ojczystym.
Można by więc rzec, że język ojczysty to mój konik. Ah, jeśli o koniach już mowa… moją największą pasją jest jeździectwo i to właśnie tu zdobyłam w głównej mierze swoje doświadczenie w pracy z młodzieżą. Jestem czynnym instruktorem jazdy konnej, jak również posiadam uprawnienia hipoterapeuty i wychowawcy kolonijnego. Prywatnie posiadam swojego konia, z którym regularnie startuję oraz psa – owczarka australijskiego, który jest zawodowym dogoterapetuą, zaś w wolnych chwilach jest trenowany pod kątem startów w dogtrekkingu.